با یه مثال بیشتر توضیح میدیم

در فرآیند سئو ما باید از بهینه سازی فنی سایت گرفته تا تولید محتوا و فعالیت های خارج از سایت که در ادامه بیشتر به اونها میپردازم کار بکنیم؛ این که در شبکه های اجتماعی فعال باشیم، سایتمون رو توی سایت های دیگه معرفی بکنیم، مقالات با کیفیت و دقیق بنویسیم و این که بتونیم از نظر فنی سرعت سایت خودمون رو بهتر بکنیم و مواردی از این قبیل. اعتبار صفحه هم مانند اعتبار دامنه عددی است بین 0 تا 100 و هرچقدر این عدد بالاتر باشد، یعنی اوضاع صفحه مورد بحث بهتر است.

شاید شما با این کار افزایش رتبه موقتی را مشاهده کنید، اما از دید گوگل بک لینک هایی تاثیر گذار هستند که به صورت طبیعی و تنها با هدف ایجاد ارتباط بین محتواهای مشابه ایجاد شده باشند. در سال 2015 بود که گوگل طبق اعلام رسمی بیان کرد سایتهایی که ریسپانسیو نیستد کاهش رتبه میابد و اینگونه هم شد.

ریسپانسیو یا همان واکنش گرا بودن یعنی زمانی که صفحه را کوچک یا بزرگ میکنیم، مثل زمانی که یک صفحه در کامپیوتر یا در موبایل و تبلت باز شود؛ ساختار ظاهری آن به هم نریزد و مرتب باشد. به مرور زمان سایتهایی که ریسپانسیو نبودن جایگاه خود را از دست دادند و به رتبههای پایینتری رسیدند. سئوی خارجی یا همان Off-page SEO مجموعهای از امکانات است که در بیرون سایت انجام میدهیم تا جایگاه و رتبه خود را در نتایج گوگل بهتر کنیم. تجربه نشان داده است که پستهایی که حداقل یک تصویر دارند، نسبت به پستهایی که اصلاً تصویر ندارند، رتبه و جایگاه بهتری دارند.

ازاینرو تگ Alt است که به موتورهای جستجو کمک کنید تا موضوع و مفهوم تصویر را بفهمد. تاکنون موتورهای جستجو و رباتها به این قدرت نرسیدهاند که از روی تصویر متوجه مفهوم و موضوع آن شوند. با توجه به تصویر بالا متوجه میشود که گوگل به سایتهای ایرانی هم توجه دارد. غیر ممکن است که بدانیم آیا برای گوگل از همان الگوریتمی استفاده میشود که در یوتیوب، بینگ و غیره کاربرد دارد. از طرفی این کار باعث میشود رابطه شما با رقیبتان بهبود یابد و آنهم نیز به سایت شما لینک دهی کند.

دیدگاهتان را بنویسید