راهی روشن به موفقیت با تبلیغات اینستاگرام2021-11-25
باشگاه محتوا استراتژی تبلیغات در اینستاگرام چیست + 20 ترفند برای موفقیت در آن باشگاه محتوا
از میان اینها، تعدادی را بهعنوان نمونهٔ اولیه انتخاب کنید و تبلیغات تستی در آنها انجام دهید. در واقع با توجه به مورد اول، شما بهتر میدانید که بودجهتان باید صرف تبلیغات در چه پیجهایی شود که برای شما مناسبتر هستند. پس برای دیده شدن در اینستاگرام چکار کنیم؟ راهکارهای مختلفی به منظور افزایش بازدید پیج اینستاگرام وجود دارد که در ادامه در این خصوص با شما صحبت خواهیم کرد. مشکل آن ها این است که فقط ساخته شده اند و شخصی مدیریت این صفحه ها را انجام میدهد. سعی کنید تا جای ممکن از خاصیت لوکیشن در درج پست های خود استفاده کنید. در این صورت شما می توانید در جستجوی مخاطبین محلی قرار بگیرید و احتمال دیده شدنتان توسط افرادی که به شما نزدیکتر هستند امکان پذیر می شود.
اگر زیاد در اینستاگرام میچرخید، قطعاً این نوع تبلیغ را دیدهاید. معمولاً صفحه تبلیغدهنده نیز بر روی عکس، تگ میشود تا تبلیغ، بازدهی بیشتری داشته باشد. اگر میخواهید تبلیغ شما صرفاً در اینستاگرام منتشر شود، تیک فیسبوک را بردارید و تیک «Audience Network» را روشن کنید. «هشتگگذاری» یک ضرورت است و طبق پژوهشی که توسط سایتِ «تِرَکمِیوِن» (TrackMaven) انجام شده است، پستهایی با ۱۱ هشتگ، بیشترین تبادلات را داشتهاند. در فیسبوک نیز زنان بیش از مردان حضور دارند و گروههای سنی عمدهی آن بین ۱۸ تا ۲۹ سال و ۳۰ تا ۴۹ سال است.
مثلا اگر یک پیج در زمینه فروش محصولات ورزشی دارید برای کسب نتیجه مطلوب از تبلیغات، بهتر است در پیجهای مرتبط با فعالیتتان همانند پیج باشگاههای ورزشی یا پیجهای تناسب اندام تبلیغ کنید. به این نکته دقت کنید که در تبلیغات خود خیلی به تعریف و تمجید یا تبلیغ خودتان نپردازید. بهترین و موثرترین روش برندسازی در اینستاگرام، تبلیغ ریز و ظریف برند است تا به تدریج کسب و کار شما در ذهن کاربران این شبکه اجتماعی جا باز کند.
برای موفقیت در تبلیغات، لازم است که استراتژیهای دقیقی طراحی و اجرا کنید. در این مقاله، به بررسی استراتژیهای موفق تبلیغات در اینستاگرام خواهیم پرداخت که به شما کمک میکند تا از این پلتفرم نهایت بهره را ببرید. مطمئن شوید که پیام تبلیغاتی شما با نیازهای مخاطبان هدفتان مطابقت داشته باشد و از سبک ارتباطی متناسب با آنها استفاده کنید. این مورد، یک رویکرد هدفمند برای برندسازی مؤثر و عاملی مهم در موفقیت تبلیغات اینستاگرام است.
نوع دیگری از تبلیغات نیز وجود دارد که البته این تبلیغ به صورت مستقیم نیست و همه نمیتوانند آن را ببینند. در این روش، صاحبان پیجها با استفاده از اکانت اصلی یا اکانتهای دیگر، به ارسال خودکار پیام، به دایرکت کاربران از طریق رباتها اقدام میکنند. استفاده از این روش زیاد توصیه نمیشود، چرا که معمولاً اگر شخصی ببینید چنین پیام تبلیغی برای او دایرکت شده، احتمالاً آن اکانت را بلاک خواهد کرد. البته اینفلوئنسر انواع مختلفی دارد که در مقاله همه چیز در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ آن را بررسی کردهایم. تبلیغات در این روش، معمولاً بازدهی بالایی دارد، تنها به شرطی که حوزه کاری شما با شخص اینفلوئنسر یکی باشد.
اما برخی از آنها، همچنان از محتوای چندهفته یا چندماه قبل خود استفاده میکنند. اما یکی از قواعد صحیح تبلیغات در اینستاگرام این است که تبلیغات، باید در پیجهای مناسبی قرار گیرند، یعنی پیجهایی که از لحاظ محتوایی، به پیج شما نزدیک هستند. شما باید مخاطبانی را هدف قرار دهید که احساس میکنید میتوانید به آنها خدمات یا محصولاتی را ارائه دهید یا اینکه آنها احتمال دارد پیج شما را دنبال کنند. البته کسب سود بیشتر از بازاریابی اینستاگرام مستلزم این است که تسلط کاملی نسبت به انواع تبلیغات در این شبکه اجتماعی و تنظیم یک استراتژی تبلیغاتی موثر داشته باشید.
حتما میزان موفقیت تبلیغات خود را در هر صفحه محاسبه کرده و هر از هر صفحه ای که نتیجه خوبی نگرفتید آن را یادداشت کنید تا دیگر از آن ها برای تبلیغ استفاده نکنید. بعد از اینکه هدف و مخاطب خودتان را مشخص کردید، وقت آن رسیده که برای محتوای تبلیغاتی یک استراتژی تعیین کنید. برای تهیه آن، هم خودتان میتوانید اقدام کنید، هم اینکه آن را به یک شرکت یا فرد دیگر پول پرداخت کنید تا برایتان انجامش دهد. اگر خودتان بخواهید انجام دهید، نکاتی که در ادامه میگوییم را خوب یاد بگیرید.
اما برای افزایش بازدید پیج مان توسط مخاطبان باید از روشهای تبلیغاتی در اینترنت و اینستاگرام استفاده کنیم. راه های تبلیغاتی مختلفی در اینترنت و اینستاگرام وجود دارد که ما سعی می کنیم در ادامه بهترین و موثر ترین راه های تبلیغات در اینستاگرام را معرفی کنیم. تبلیغات موثر زمانی معنا پیدا میکند که عملکرد آن به دقت تحلیل شود. بررسی شاخصهایی مانند نرخ تعامل (Engagement Rate), تعداد کلیک (CTR), هزینه به ازای هر تبدیل (CPC) و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به بهینهسازی مداوم تبلیغات کمک میکند. مانند بسیاری از کانالهای بازاریابی، ROI تبلیغات اینستاگرام (نرخ بازگشت سرمایه) به عوامل منحصربهفرد کسبوکار شما، مانند مخاطبان و استراتژی کسبوکارتان بستگی دارد.
اگرچه انتخاب مخاطبان شما در این صفحه حرف اول را می زند، اما در واقع می تواند ایده خوبی باشد که ابتدا آن را مرور کنید و مکان هایی را که فقط در اینستاگرام خود هست را انتخاب می کنید. ویژگی های مختلف تبلیغات برای مکان های مختلف در دسترس است، بنابراین کنار گذاشتن این ایده، ایده خوبی است. من بد ترین حالت ممکن را در نظر میگیرم و به شما می گویم حدود ۱۰-۱۵ ثانیه فرصت دارید که قبل از این که مخاطبانتان به سراغ پست بعدی بروند، در آن ها علاقه ایجاد کنید. همه چیز به مخاطبان هدف شما برمی گردد، به همین دلیل یادگیری اطلاعات جامع اینستاگرام بسیار مهم است.
ویدیو میتواند کلیدی برای بهبود معیارهای تبلیغات شما باشد؛ البته به شرطی که چند ثانیه اول تبلیغات ویدیویی خود را برای تشویق و جذب مخاطب بهینه کنید. مطمئن شوید که 3 تا 5 ثانیه اول تبلیغ، توجه مخاطب را بهخوبی جلب میکند. مهم نیست که محصول یا خدمات و پیشنهاد تبلیغ شما چقدر عالی است؛ اگر نتوانید در آن ثانیههای مهم ابتدای ویدیو، توجه کاربر را جلب کنید، تلاشتان بیهوده خواهد بود! البته رسیدن به چنین مقصودی، نیازمند دانش و رعایت یکسری نکات و اصول است.
- {
- کسب و کارهایی هستند که هر از چندگاهی، کمپینهای تبلیغاتی را در اینستاگرام برگزار میکنند و معمولاً هزینه بالایی نیز برای آن پرداخت میکنند. |}{
- تبلیغات خیمه ای نوعی از کمپین های یک روزه تبلیغاتی هستند که تاثیرات تضمین شده ای دارند. |}
- مطمئن شوید که 3 تا 5 ثانیه اول تبلیغ، توجه مخاطب را بهخوبی جلب میکند. {
- شما به طور فعال با مخاطبان خود درگیر می شوید و مطالب را به فید اینستاگرام خود ارسال می کنید. |}
- بلکه عناصر خلاقانهی عکستان باید برند یا محصولتان را معرفی کنند.
- در قدم دوم، شما باید بعد از راهاندازی پیجتان، برای پیشرفت آن تلاش کنید.
زمانی که میخواهید تبلیغ در اینستاگرام را شروع کنید، باید بدانید کجا تبلیغ را منتشر کنید، چگونه آن را درست کنید تا بازخورد بیشتری داشته باشد. کارهایی که در این مرحله انجام میدهید، موفقیت یا شکست یک تبلیغ را تعیین میکند. یکی از روشهای جلب اعتماد کاربران برای پیجهای فروشگاهی، قرار دادن اطلاعات تماس در معرض دید کاربران است.
در ادامه به چند نکتهای که به تبلیغات موفق در اینستاگرام کمک میکند، اشاره میکنیم. تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل برای کلیه کسب و کارهایی که به دنبال تبلیغ هدفمند اینستاگرام هستند مناسب است. شما می توانید با تولید محتوای تبلیغاتی جذاب و یا ایجاد بنرهای تبلیغاتی مناسب، تبلیغات گسترده و هدفمندی را برای پیج اینستاگرام خود ایجاد کنید. اما اگر اولین تلاش شما برای انجام تبلیغات در رسانههای اجتماعی، استفاده از تبلیغات اینستاگرام است، انتخاب خلاقانه، عاقلانه و هدفگیری مخاطبان درست، ممکن است ترسناک به نظر برسد! هدف خود را از تبلیغات مشخص کنید، مانند افزایش آگاهی از برند، جذب فالوور یا افزایش فروش.
البته این 30 درصد هزینه کارمزد خدمات اپل بوده و ارتباطی به متا ندارد. مهمترین نکته در آموزش تبلیغات در اینستاگرام این است که دسترسی به سرویس تبلیغات صرفاً از طریق اکانتهای حرفهای (Professional) امکانپذیر است و باید اکانت خود را به حرفهای تغییر حالت دهید. یکی از ویژگیهایی که در آینده نزدیک به احتمال زیاد رشد خواهد کرد، محصولات مبتنی بر اشتراکگذاری است. اینستاگرام به برندها این امکان را میدهد تا از طریق استراتژیهای تبلیغاتی خود، مشتریان جدید جذب کنند و از قدرت توصیههای دوستان بهرهبرداری کنند. این امر میتواند باعث ایجاد کمپینهای تبلیغاتی مبتنی بر اشتراکگذاری محتوا و توصیههای اجتماعی شود.
اگه یکی از تبلیغات عملکرد بهتری داره، بودجه بیشتری به اون اختصاص بدین و تبلیغاتی که عملکرد ضعیفتری دارن رو متوقف کنین. برای رسیدن به بهترین نتایج، باید تبلیغاتتون رو بهطور مداوم بهینه کنین. این گزینه به شما این امکان رو میده که یه مبلغ مشخص رو به صورت روزانه برای تبلیغاتتون تعیین کنین.
اگر میخواهید تبلیغات اینستاگرام خود را در قالب استوری یا ریل ارائه کنید، سراغ جهت عمودی بروید. برای پستکردن تصویر در فید نیز باید از تصاویر مربع یا پرتره استفاده کنید. پروفایل اینستاگرام شما اولین چیزی است که کاربران هنگام بازدید از صفحه شما میبینند. بهینهسازی بیو و پروفایل میتواند تاثیر زیادی بر جذب فالوورهای جدید و افزایش تعامل با صفحه شما داشته باشد. زمانی که پستهای خود را منتشر میکنید، میتواند تاثیر زیادی بر میزان تعامل و دیده شدن آنها داشته باشد. تحلیل دادههای مربوط به زمانهای پرتعامل مخاطبان میتواند به شما کمک کند تا بهترین زمانها برای انتشار محتوا را پیدا کنید.
پس دقت کنید که قبل از انجام تبلیغ، برای جامعه مخاطبان هدف خود که قصد جذب آنها را دارید، موارد زیر را مشخص کنید. دنبال این نگردید، که برای تبلیغ در اینستاگرام تعرفه یا هزینه مشخصی را پیدا کنید. البته این هزینه را، عواملی مانند تعداد فالوور، درصد فالوور واقعی، عمومی یا تخصصی بودن پیج، نرخ تعامل کاربران و سایر موارد، تا حدی مشخص میکند.
از کپشنهای مختصر و مرتبط استفاده کنین که حس کنجکاوی ایجاد کنن و کاربر رو ترغیب به کلیک کنن. در صورتی که پیجهایتان همسطح است، شما میتوانید با یکدیگر همکاری کنید. اگر پیج اینفلوئنسر با پیج شما در یک سطح نیست، میتوانید با پرداخت مبلغی، این همکاری را به سرانجام برسانید. یک پروفایل مناسب، اولین چیزی است که مخاطب شما با آن برخورد خواهد کرد. این پروفایل، شامل بیوگرافی، نام کاربری، نام، عکس پروفایل و کالتواکشنهاست.
بهطور مثال تخفیفهایی که به مناسبتهای مختلف مثل عید نوروز، شب یلدا و … قرار میدهند را بهصورت گسترده، در پیجهای اینستاگرام تبلیغ میکنند. با رشد محتوای ویدئویی در شبکههای اجتماعی، اینستاگرام نیز به طور فزایندهای بر ویدئوهای کوتاه تأکید میکند، به ویژه با معرفی ویژگیهایی مانند ریلز (Reels). این قابلیت به برندها این امکان را میدهد که محتوای تبلیغاتی خود را به روشی خلاقانه و جذابتر به نمایش بگذارند.
با این فرمت میتونین داستان برندتون رو تعریف کنین یا نحوه کار محصول رو نشون بدین. ویدئوها معمولاً جذابیت بیشتری دارن و به راحتی توجه کاربرا رو جلب میکنن. مثلاً اگه یه برند آرایشی هستین، میتونین ویدئویی از نحوه استفاده از محصولاتتون بسازین.
اینکار، کاملاً اشتباه است، حتی اگر این تبلیغ، برای بار اول یا دوم بازدهی خوبی داشته است، نباید آن را تکرار کرد، یعنی نباید از محتوای تکراری استفاده کرد. اگر چندبار از آن محتوا استفاده کرده باشید، حالا دیگر درصد زیادی از کاربران، با دیدن ویدیو، میدانند که یک تبلیغ است و به آن توجهی نمیکنند، جز درصد کمی. پس اگر مجبورید که تبلیغاتی را در بازههای زمانی مختلف قرار دهید، بهتر است که محتوای تبلیغاتتان را تغییر دهید. اگر کسب و کار شما نیز طوری است که این کمپینها را برگزار میکنید، بهتر است که قبل از کمپین اصلی، آن را در مقیاس کوچکتر تست کنید. تبلیغات در بستر اینستاگرام، راهی برای افزایش آگاهی از برند، افزایش وفاداری مشتریان به برند و در نهایت فروش بیشتر است.
در تعریف ساده اینفلوئنسر به کسی گفته می شود که فالوورهای زیادی دارد و روی آنها بسیار تاثیر گذار است که می تواند با تبلیغ یک برند یا محصول منجر شود فالوورهایش از آن محصول خرید به عمل آورند. اما اینکه آن فالوورها پس از مراجعه به پیج شما حاضر شوند شما را نیز دنبال کنند به نحوه تبلیغ،میزان جذابیت 12 پست آخر شما، میزان جذابیت بیوگرافی و توضیحات شما بر می گردد. یک روش مشتری دزدی هم در روش کامنت وجود دارد که زیاد توصیه نمی کنم اما همواره دیدم که انجام می شود.
شکی نیست که داشتن توانایی هدفمندسازی و همان خلاقیتی که قبلا برایتان موفقیت کسب کرده است، عدم قطعیتِ مرتبط با شروع به کار یک کانال جدید را نیز کاهش میدهد. پیش از پرداختن به این نکات (یا از دید من، «قوانین!»)، بگذارید نگاهی به اصول اولیهی تبلیغات اینستاگرامی بیندازیم. استفاده از رنگهای هماهنگ و جذاب میتواند محتوای شما را زیباتر کند.
این کار به شما کمک میکند تا به صورت مستقیم با مخاطبان خود در ارتباط باشید و به سوالات و نگرانیهای آنها پاسخ دهید. استوریها و لایوها ابزارهای بسیار مفیدی برای جذب تعامل بیشتر و ارتباط نزدیکتر با مخاطبان هستند. این قابلیتها به شما این امکان را میدهند که به صورت زنده با مخاطبان خود در ارتباط باشید و محتوای جدید و جذابی را به اشتراک بگذارید. ویژگیهای دموگرافیک، علایق و رفتارهای خرید مخاطبان را شناسایی کنید. این اطلاعات میتواند به شما در تعیین استراتژیهای تبلیغاتی کمک کند.
هدفتان چیزی جز فروش است؟ طبیعتا هر چه مخاطب یا فالوور بیشتری داشته باشید، احتمال فروشتان بیشتر می شود. گفتیم احتمال، چون زیاد بودن مخاطب همیشه باعث افزایش فروش نمی شود؛ مگر اینکه هدفمند باشد. در مقاله «راه های افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام» دقیقا راجع به این موضوع مهم صحبت کرده ایم. انتخاب هدف مناسب باعث میشه کمپین با اهداف اصلی کسبوکارتون همسو باشه. این کار همچنین بهتون کمک میکنه استراتژی درستی رو برای هر مرحله از تبلیغاتتون در پیش بگیرین و بودجهتون رو بهینه مصرف کنین.
این به شما کمک میکند که تأثیر کمپینهای اینستاگرام خود را به حدأکثر برسانید و ارتباطات تجاری ارزشمندی ایجاد کنید. تبلیغات اینستاگرام را روی نیازها و چالشهای مخاطبان هدف کسبوکار خود متمرکز کنید و با آزمایشکردن فرمتهای مختلف، ببینید که کدام برای شما مؤثرتر است. استفاده از امکاناتی مانند نظرسنجی، سوالات و کوییزها میتواند تعامل مخاطبان با استوریهای شما را افزایش دهد. این نوع محتوا به مخاطبان احساس مشارکت بیشتری میدهد و باعث میشود که بیشتر با محتوای شما درگیر شوند. مطمئن شوید که اینفلوئنسر پیام برند شما را به درستی منتقل میکند و محتوای ایجاد شده با استانداردهای شما همخوانی دارد. اگر هدفی را انتخاب کنید که منطقی نباشد، مانند ایجاد یک تبلیغ تعامل که ویدئویی نباشد یا پیام های مناسبی برای کاربران نفرستید، احتمالا کسی به تبلیغات و صفحه شما توجهی نمی کند.
اینستاگرام یک شبکهی اجتماعی برای بهاشتراکگذاری عکس است و به همین دلیل بر پایهی مسائل بصری بنا نهاده شده است. تنها موردی که میان همهی حسابهای کاربریِ موفق و محبوب در اینستاگرام مشترک است، عکسهای خارقالعادهشان است. ۸ نکتهای که بررسی کردیم، برای همهٔ کسانی که میخواهند کسبوکار خود را در اینستاگرام تبلیغ کنند، کاربردی است. در این قسمت، دو نکتهٔ اضافی برای اثربخشی بیشتر تبلیغات کسبوکارهای B2B را بررسی میکنیم.
تجربه نشان میدهد که افراد به پیجهایی که اطلاعات تماس دارند بیشتر اعتماد میکنند. همچنین با درج اطلاعات تماس، کاربران میتوانند به راحتی سوالات و مشکلات خود را مطرح کنند و به این ترتیب تجربه خوبی از خریدشان پیدا میکنند و باز هم پیش شما میآیند. اینستاگرام تبدیل به فضایی شده، که همه جور آدمی با هر سن و سالی در آن حضور دارد. افراد مختلفی با سلیقه و علاقهمندیهای متفاوت در اینستاگرام فعالیت میکنند که میتوانند عضوی از جامعه هدف شما باشند. پس مهم نیست که چه کسب و کاری دارید، در هر حوزهای فعالیت میکنید، چون بدون شک چندین نفر در اینستاگرام هستند که میتوانند از خدمات شما استفاده کنند.
با دقت در انتخاب مخاطبان و طراحی کمپین های هدفمند، به نتایج قابل توجهی برسید و کسب و کار خود را به موفقیت برسانید. با این نوع تبلیغات، کسب و کارها چندین عکس را در یک پست به نمایش می گذارند. این قالب که به (چرخ و فلک افقی) معروف است، زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید جنبه های مختلف یک محصول یا خدمات را در قالب چند تصویر متوالی معرفی کنید. با این روش توجه مخاطب را به مهم ترین ویژگی ها و مزایای محصول جلب کرده و تجربه ای جذاب و تعاملی برای آن ها ایجاد نمایید. اینکه با یک لایک از کنار محتوایتان عبور کند، به استراتژی تبلیغات در اینستاگرام شما کمکی نخواهد کرد.
قطعا نتیجه خوبی نمیگیرید؛ چون مخاطبان یا فالوورهای این شخص، با مخاطبان شما یکی نیست. پس بهترین راه افزایش فالوور و انجام تبلیغات هدفمند برای جذب مخاطبان، تبلیغ در پیجهای تخصصی است، که در حوزههای مرتبط با فعالیت شما کار میکنند. به طور معمول، تعرفه تبلیغات در اینستاگرام برای پیجهایی که اکثر فالوورهایشان فیک هستند از زیر 50 هزار تومان شروع میشود.
شما به طور فعال با مخاطبان خود درگیر می شوید و مطالب را به فید اینستاگرام خود ارسال می کنید. بعد از اینکه تبلیغات اینستاگرام را در سال 2015 برای همه مشاغل باز کردند. این نوع تبلیغات بیشتر به درد کسانی میخورد که قصد تبلیغ محصول یا معرفی سایت خود را دارند. در این نوع از تبلیغ نمیتوانید از متن زیادی استفاده کنید و باید با استفاده از ابزارها و نرم افزارهای مختلف یک استوری زیبا و جذاب طراحی کرد. گاهی اوقات ممکن است تبلیغ منتشر شده بازدهی مناسبی نداشته باشد و مورد توجه کاربران قرار نگیرد. بعد از درج تبلیغ در یک پیج حتما آن را به دقت چک کنید تا مشکلی نداشته باشد و اگر موردی بود آن را با صاحب پیج در میان بگذارید.
آمار نشان میدهد اینستاگرام در ماه یک میلیارد کاربر فعال دارد و بعد از فیسبوک دومین شبکه اجتماعی پرطرفدار در جهان است. تقریبا تمام کسبوکارها میتوانند پیجی در حوزه کاری خودشان پیدا کنند که محتوا تولید میکند و فالوورهای زیادی دارد. این یعنی مخاطبان هدف کسبوکار در یک پیج جمع شدهاند و اگر کمپین تبلیغاتی به درستی اجرا شود، جذب بالایی خواهد داشت. به بیان ساده، اینفلوئنسر مارکتینگ شامل همکاری با اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا برای تبلیغ محصولات و خدمات یک برند است.
استراتژی کنونی خود را بهتر کنید
بهینه سازی بودجه کمپین، بودجه تبلیغات شما را به طور خودکار بین مجموعه تبلیغات توزیع می کند. شما می توانید این کار را انجام دهید، یا اینکه براساس آزمایشات و نتایج قبلی خود، میزان هزینه هر مجموعه آگهی را به صورت دستی تنظیم کنید. چه چیزی را تبلیغ می کنید؟ آیا این یک تبلیغ ماهانه است؟ نام ماهی که در آن می خواهید تبلیغات انجام بدید را اضافه کنید.
نفوذ بالای اینفلوئنسرها و تاثیری که بر مخاطبان دارند باعث شده تا در بحث آموزش تبلیغات در اینستاگرام جایگاه ویژهای برای اینفلوئنسر مارکتینگ در این شبکه اجتماعی قائل باشیم. البته انجام تبلیغات به این شیوه هزینههایی مثل دستمزد اینفلوئنسر، هزینه تولید محتوا و هزینههای جانبی مثل هدایا را در پی دارد که نباید از آن غافل شد. دستمزد اینفلوئنسرها به عوامل مختلفی مثل تعداد فالوورها، میزان مشارکت آنها، سطح محبوبیت و مواردی از این قبیل بستگی دارد. تبلیغات اینستاگرامی یعنی ایجاد و به اشتراک گذاشتن محتوای اسپانسر شده تو این پلتفرم برای رسیدن به یه جمعیت گستردهتر و هدفمندتر. برخلاف پستهای عادی، این تبلیغات طوری طراحی شدن که به صورت نامحسوس تو فید، استوریها یا صفحه Explore کاربران ظاهر بشن و تجربه کاربری رو مختل نکنن.
تعیین هدف
این ارتباطات میتواند شامل پاسخ دادن به نظرات یا برگزاری نظرسنجیها باشد. همچنین اگر سایت اینترنتی دارید، نشانی سایتتان را برای ارائهی اطلاعات بیشتر و تعامل موثرتر در پروفایل صفحه درج نمایید. اگر شما فرد محبوبی باشید یا بتوانید محبوبیت کسب کنید، مطالب جدید شما بیشتر دیده میشوند.
{استفاده از اعتبار افراد مشهور
|}توجه و استفاده از این نکات، میتواند بازدهی بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد. بهتر است ابتدا بررسی کنید که آیا مخاطبان پیجی که میخواهید در آن تبلیغ کنید، میتوانند جزء مخاطبان شما هم باشند یا خیر. مثلاً اگر موضوع پیج یا تبلیغ شما ورزشی است، طبیعتاً تبلیغ کردن در پیجی که محتوای آن روانشناسی است کار معقولی نیست.
بررسی کنید هر قسمت از بودجهای که برای تبلیغات اختصاص داده بودید در کدام قسمت خرج شده و چه بازدهی داشته است. به عنوان مثال اگر میزان جذب شما از اینفلوئنسر مارکتینگ نسبت به کمپینهای اسپانسرینگ بیشتر بوده، متوجه میشوید که برای کمپینهای بعدی بودجه بیشتری به روش اول اختصاص دهید. حتی ممکن است لازم باشد یکی از روشها را به طور کامل حذف کنید و بودجهای برایش اختصاص ندهید. از آنجایی که این روش تبلیغاتی به پرداخت دلاری و مدیریت بودجه نیاز دارد و کاری تخصصی است، توصیه میشود به کمک یک تیم حرفهای در این زمینه انجامش دهید. این دسته از تبلیغات در Feed اینستاگرام، بین پستها و استوریهای کاربرانی که انتخاب کردهاید نشان داده میشوند. شما میتوانید موقعیت مکانی کاربرانی که تبلیغ را میبینند و زمانی که تبلیغ نشان داده میشود را مدیریت کنید.
یکی از اهداف کاربران از تبلیغ در اینستاگرام، افزایش بازدید ویدیوهایی است که تولید کردهاند. بیشتر ولاگرها برای افزایش شهرت و بازدید محتوای ویدیویی که تولید کردهاند، از اینستاگرام برای تبلیغ کارشان استفاده میکنند. استفاده از اکانت تجاری اینستاگرام، برای کسبوکارهای فعال در آن، کمک بزرگی محسوب میشود. اگر شما نیز قصد دارید، کسبوکار خود را در اینستاگرام رونق دهید، حتما اکانت خود را به بیزینساکانت تغییر دهید.
استفاده از این قابلیتها میتواند به افزایش نرخ تبدیل و فروش شما کمک کند. در این مقاله از رایانیتا می خواهیم به بررسی 6 مرحله موفقیت تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم. بهترین کار ادغام تبلیغات اینستاگرام در برنامه اقدامات خود می باشد. ما با در ادامه این مقاله همراه باشید تا در مورد 6 مرحله موفقیت تبلیغات در اینستاگرام بیشتر صحبت کنیم. نظرات و تجربیات خود را با من در میان بگذارید؛ زیرا گستره تبلیغات در اینستاگرام بسیار وسیع و متنوع است و هر روز فرصت های جدیدی برای یادگیری و رشد وجود دارد.
یک پیج اینستاگرام که تعداد قابل توجهی فالوور واقعی دارد و نرخ تعامل کاربران هم در آن بالا است، قطعا محتوای جذاب و باکیفیتی تولید میکند، که توانسته به اینجا برسد. اگر پیجی را دیدید که تعداد فالوور و فعالیت کاربران آن بالا بود ولی محتوای باکیفیتی قرار نمیداد و یا متعلق به یک اینفلوئنسر نبود، باید به آن شک کنید. درصد بازخورد تبلیغات در چنین پیجهایی ممکن است اصلا خوب نباشد و فقط باعث از دست رفتن سرمایه شما بشود.
تبلیغات هدفمند در اینستاگرام